niedziela, 19 lutego 2012

Czego nie potrafi liga - potrafi kibic

Pochodzi ze Słupska. Od wielu lat jest wiernym kibicem Energi Czarnych. Jego życiową pasją jest koszykówka i tworzenie filmików, głównie nawiązujących do zmagań w Polskiej Lidze Koszykówki. I trzeba przyznać, że wychodzi mu to świetnie. Nad Słupią już dawno wyrobił sobie markę, zaś teraz jego dziełami zachwycają się inni kibice. Dziś premierę miał jego kolejny filmik. Absolutnie genialny! Najlepszy ze wszystkich dotychczasowych, jak wielu uważa. Są i opinie, iż lepszego w ogóle, nawiązującego do zmagań w Tauron Basket Lidze, dotychczasowo jeszcze nie było. Zresztą sami oceńcie i przy okazji nieco bliżej poznajcie tego, który potrafi zrobić to, co lidze od wielu lat sprawia trudności.



Karol Sadowski: Skąd wzięła się u Ciebie pasja na robienie filmików?
Michał Farmas: Od dawna lubiłem oglądać na internecie filmiki o tematyce sportowej. Wtedy głównie piłkarskiej. Kiedyś postanowiłem samemu się w to pobawić i przyznam szczerze, że mi się spodobało. Po jakimś czasie moja werwa do tego nieco minęła. Przez dwa lata nie zrobiłem żadnego filmiku. W końcu przełamałem się i powstało video, którego bohaterem był Dwyane Wade i tak jakoś poszło. W lutym dostałem propozycję udostępniania klipów o Enerdze Czarnych na oficjalnej stronie klubu ze Słupska i z niej skorzystałem. Cały czas staram się być lepszym w tym, co robię.

W sumie Twoje prace osiągnęły na YouTube liczbę prawie 2. milionów wyświetleń. To chyba może świadczyć tylko o doskonałej robocie, jaką wykonujesz.
Do doskonałości mi jeszcze wiele brakuje. Po prostu udaje mi się to wszystko w miarę dobrze rozreklamować i tyle. Cały czas chcę robić lepsze filmiki, bo z tych, co do tej pory znalazły się na moim kanale, podobają mi się maksymalnie cztery. Oczywiście fajnie jest, kiedy coś, co wyszło spod naszej ręki, cieszy się niezłą popularnością, ale to drugorzędna sprawa.

Wielu kibiców narzeka, iż liga nie produkuje takich materiałów, jakie udostępniasz Ty. A chyba warto by było.
No niestety, TBL nigdy nie dorówna NBA pod żadnym względem. Nawet pod tym multimedialnym. Do swojego filmu także ciężko było znaleźć zadowalającej jakości ujęcia, które również pasowałyby do tekstu. Nic na to nie poradzimy.

Gdyby pojawiła się jakakolwiek oferta współpracy z PLK - skorzystałbyś?
Pewnie, że fajnie byłoby takową dostać. Ciekawe, kto by odrzucił możliwość promowania swojej osoby w czymś, co jest jego pasją.

Ile czasu pochłania Ci robienie jednego takiego filmiku?
Przede wszystkim zależy od pomysłu, materiałów i chęci. Jeśli chodzi akurat o tą zapowiedź, to robiłem ją około pięciu godzin.

Ciężko jest pozyskać owe materiały?
Czasami trzeba trochę bardziej poszperać, ale jak się wie gdzie szukać, to tak źle nie jest.

Kiedy już się do tego zabierasz, co Cię najbardziej inspiruje, czym się kierujesz?
Przede wszystkim chcę pokazać w jak najciekawszy i interesujący sposób grę danego zawodnika, czy też danej drużyny. Lubię także wyzwalać u widza dreszczyk emocji. Bo jeśli takowy wystąpi, wówczas choć trochę mogę być z siebie zadowolony. Ale zazwyczaj patrzę na swoją pracę krytycznym okiem.

Twój ostatni filmik odnośnie zapowiedzi kolejnego etapu TBL robi furorę. Skąd wziął się właśnie taki pomysł na niego?
Nie przesadzajmy z tą furorą. A skąd pomysł? Oglądam bardzo dużo filmów na YouTube, często staram się wyobrazić jakby wyglądało coś podobnego np. z drużynami z naszej ligi. Znalazłem ciekawy materiał i udało się.

Czym więc planujesz nas zaskoczyć w najbliższym czasie?
Pojawi się pewien materiał o słupskim klubie. Przedstawiłem swój pomysł Pani Alicji Wenderkier, a on się jej spodobał. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Co to jest za pomysł?
Zdradzę tylko, że wstępnie ma to być filmik o pasji do koszykówki w moim mieście - Słupsku.


5 komentarzy:

  1. propsy za wywiad, świetna zapowiedź

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokłony w stronę autora filmików - świetna robota!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiego programu do obróbki video używa Pan Michał ?

    OdpowiedzUsuń
  4. To co robi MFarmas, to po REWELACJA! Tak trzymaj chłopie i więcej takich filmików. Co do dreszczyków emocji - przy każym filmiku je mam :)

    OdpowiedzUsuń